Po załatwieniu niezbędnych dokumentów nakreśliliśmy plan wycieczki. Pierwszym miejscem na trasie podróży była Sokółka, gdzie przed paru laty dokonał się cud eucharystyczny. Następnie po kilkugodzinnym postoju na granicy w Kuźnicy dotarliśmy wreszcie do położonego zaledwie kilkanaście kilometrów od polskiej granicy, Grodna. Zamieszkaliśmy przy parafii prowadzonej przez Księży Sercanów. Dzięki gościnności współbraci zwiedziliśmy to piękne miasto położone nad rzeką Niemen. Przed ruszeniem w dalszą podróż zostaliśmy oczywiście ugoszczeni przez rodzinę Witalego. Kolejnymi punktami podróży były: Nowogródek wraz z przepięknym jeziorem Świteź, następnie nocleg w Lachowiczach, skąd wyjechaliśmy zwiedzić pałac w Nieświeżu oraz zamek w Mirze. Dalszy plan wyjazdu przewidywał pobyt w Mińsku i nocleg w Postawach, gdzie również pracują nasi Współbracia. W drodze powrotnej z Postaw kierowaliśmy się na pobliskie Wilno. Rzeczywiście w niedługim czasie mogliśmy stanąć u bramy Matki Bożej Ostrobramskiej. Wilno, jak również dobroć Sióstr ze Zgromadzenia Jezusa Miłosiernego, u których gościliśmy pozostawiły niezapomniane wrażenie. Po Mszy św. sprawowanej w ostrobramskim sanktuarium oraz lodach ufundowanych z okazji imienin ks. Magistra udaliśmy się w drogę powrotną do Polski.