W kierunku Stopnicy…

Po powrocie z wakacji domowych, które trwały prawie miesiąc naszedł czas podsumowań i bezpośredniego przygotowania do kolejnego etapu formacji, jakim jest nowicjat.  Do ostatecznego rozstania z Pliszczynem pozostało kilaka tygodni. W okresie tym miało miejsce sporo ciekawych wydarzeń. Do ważniejszych należały: pielgrzymka do Bystrzycy, dożynki parafialne, wyjazd do Warszawy, przyjazd pierwszych kandydatów do postulatu, rekolekcje prowadzone przez ks. Adama Raczkowskiego, pakowanie rzeczy, „ostanie pożegnanie” z  Pliszczynem i przyjęcie do nowicjatu, poprzedzone „egzaminem sprawnościowym ”.

Czytaj więcej: W kierunku Stopnicy…

Pielgrzymka do Wilna…

W tygodniu poprzedzającym Sercańskie Dni Młodych zakończyliśmy nasze wykłady. Po zdaniu egzaminów i zaliczeń zrodziła się myśl, aby w dobiegającym końca roku formacyjnym udać się z pielgrzymką do znanego sanktuarium maryjnego na Litwie. W ciągu jednego dnia udało się znaleźć nocleg w domu sióstr Jezusa Miłosiernego, spakować walizki i wyjechać. Po przebiciu ponad pięciuset kilometrów stanęliśmy w Ostrej Bramie. W ciągu kilku dni zwiedziliśmy piękne miasto Wilno oraz uczestniczyliśmy w Mszy św. przed cudownym obrazem, prosząc Maryję o nowe powołania do służby Bożej. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w pobliskich Trokach, gdzie zwiedziliśmy słynny zamek i muzeum na wyspie.

Czytaj więcej: Pielgrzymka do Wilna…

Wiosenne wędrówki…

Oprócz wykładów i prac związanych z utrzymaniem ogrodu nie brakuje nam wycieczek, pielgrzymek i wypraw. Szczególnych powodów do podróży dostarcza nam ustanowiony przez papieża Franciszka „Rok życia konsekrowanego”. Braliśmy udział w czuwaniu na Jasnej Górze, sympozjum w Stanikach, czuwaniu przed zesłaniem Ducha Św. we Wspólnotach Jerozolimskich w Warszawie, a także w spotkaniach i wydarzeniach toczących się w Lublinie. Każdy taki wyjazd to okazja do spotkań z ciekawymi ludźmi oraz możliwość zwiedzenia nieznanych nam miejsc.

Czytaj więcej: Wiosenne wędrówki…

Marcowo-kwitniowe prace w ogrodzie i domu…

Wraz z wiosennym powiewem ciepłego powietrza rozpoczęły się prace przy uporządkowaniu boiska sportowego. Najpierw odbyła się wycinka kilku drzew, później został zrobiony system odwodnienia, a na koniec równanie terenu i wysianie trawy. W międzyczasie rozpoczęliśmy remont naszej postulanckiej sali rekreacyjnej. Pracy było dużo, ale efekt końcowy jest imponujący. Do całości prac związanych z utrzymaniem naszego pięknego parku należy dodać jeszcze troskę o staw i pielęgnację drzew.

Czytaj więcej: Marcowo-kwitniowe prace w ogrodzie i domu…

Ferie oczami Wojciecha M…

W dniach 12-16 lutego przeżywaliśmy długo oczekiwane ferie zimowe. W tym roku spędziliśmy je w Gliczarowie Górnym, gdzie od lat nasi Współbracia prowadzą tzw. „rekolekcje na nartach”. Następnego dnia rozpoczęły się szaleństwa na nartach i desce, choć ten drugi styl jazdy na początku nie wyglądał obiecująco...:) Całej naszej wyprawie towarzyszyła piękna pogoda, dlatego tym bardziej urzekał nas majestat gór, będący jednym z najpiękniejszych dzieł Boga. Ponieważ nie wszyscy mogli korzystać z białego szaleństwa (kontuzja Wojciecha M.), dlatego w wolnej chwili zwiedziliśmy Zakopane oraz sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach.

Czytaj więcej: Ferie oczami Wojciecha M…

Rok życia konsekrowanego oczami Wojciecha O…

Pierwszy tydzień lutego okazał się dla nas czasem bardzo aktywnym. W święto ofiarowania Pańskiego  wybraliśmy się wspólnie do lubelskiej katedry na obchody dnia życia konsekrowanego. Punktem centralnym spotkania była sprawowana o godz. 15.00 Msza święta, której przewodniczył i homilię wygłosił  abp Stanisław Budzik.

Niejako kontynuacją obchodów uroczystości ofiarowania Pańskiego, było  spotkanie w Częstochowie. W dniu 7 lutego wybraliśmy się na  nocne czuwanie przy obrazie Pani Jasnogórskiej. Spotkanie to zostało zorganizowanie wspólnie z siostrami Sercankami,  aby podziękować Panu Bogu za ustanowienie święta Najświętszego Serca Pana Jezusa, które w tym roku świętujemy po raz 250-ty. Głównym punktem modlitewnej nocy była Eucharystia, której przewodniczył prowincjał naszego Zgromadzenia, ks. Artur Sanecki SCJ.

Czytaj więcej: Rok życia konsekrowanego oczami Wojciecha O…

Święta oczami postulanta Pawła O…

Pierwszą niedzielą adwentu rozpoczęliśmy czas radosnego oczekiwania na przyjście naszego Zbawiciela, Jezusa Chrystusa. Przez modlitwę, postanowienia oraz rozważanie Słowa Bożego pragnęliśmy owocnie przygotować się na święta Narodzenia Pańskiego. Oprócz przygotowań duchowych, intensywnie pracowaliśmy nad przygotowaniem naszego domu zakonnego na ten piękny czas. Wspólne prace zaowocowały nie tylko czystością domu, ale również ściślejszym zawiązaniem naszej wspólnoty.

W dniu 19 grudnia 2014 roku spotkaliśmy się przy wspólnym stole, przy śpiewie kolęd, połamaliśmy się opłatkiem na znak chrześcijańskiej, braterskiej miłości i pojednania. Był to czas łaski dla każdego z nas i dobrym przygotowaniem do powrotu do domu rodzinnego na świąteczny wypoczynek. W dniu 22 grudnia udaliśmy się każdy do swojej rodzinnej miejscowości, by w gronie rodzinnym spędzić okres Bożego Narodzenia oraz zregenerować siły na dalszy czas formacji. Zakończeniem Bożonarodzeniowego świętowania była klasztorna kolęda.

Czytaj więcej: Święta oczami postulanta Pawła O…

Odwiedziny św. Mikołaja…

Podobnie jak w wielu domach dzień 6 grudnia wiąże się z oczekiwaniem na ważnego i dobrego gościa, św. Mikołaja. Podobnie było w naszej wspólnocie. Od kilku dni trwały dyskretne przygotowania do tej ważnej wizyty. Mimo, że nie było śniegu poradził sobie i przybył w samo południe na przyczepie samochodu.  Po otwarciu księgi wyczytywał pisane wierszem nasze wady i zalety. Widocznie tych drugich było więcej, ponieważ każdy z nas otrzymał prezent. Odwiedziny dostojnego gościa nie trwały długo, ponieważ śpieszył się do innych dobrych ludzi.

Czytaj więcej: Odwiedziny św. Mikołaja…

Przygotowanie "bliższe" do nowego roku…

Od wyjazdu na Gorce rozpoczęliśmy nowy rok formacji ludzkiej, duchowej i intelektualnej. Wraz z ks. Magistrem oraz psychologiem, p. Wiesławem Poleszakiem odwiedziliśmy naszego współbrata ks. Kazimierza Dadeja SCJ, który przez wiele lat należał do wspólnoty pliszczyńskiej, a od kilku miesięcy jest kapelanem „Ludzi Gór”. Celem naszego wyjazdu było przede wszystkim pogłębienie więzi braterskich oraz zwyczajne poznanie się. Zamieszkaliśmy w położonym na szczycie góry schronisku. Modlitwy oraz Eucharystię odprawialiśmy w kaplicy Matki Bożej Królowej Gorców, którą opiekuje się ks. Kazimierz. Ponieważ towarzyszyła nam piękna pogoda, sporo wędrowaliśmy górskimi szlakami, podziwiając uroki jesieni. Ważnym elementem dnia były również posiłki, które musieliśmy sobie sami organizować. Pomocnym w tym względzie miejscem okazała się bacówka, którą porządkuje i odnawia ks. Kazimierz. Również i my do tego dzieła dołożyliśmy ręki, mając nadzieję, że tam jeszcze wrócimy..:) Trzeba, więc przyznać, że wyjazd był bardzo ciekawy i chyba spełnił zmierzone cele.

Czytaj więcej: Przygotowanie "bliższe" do nowego roku…

Nowi Postulanci…

Miesiąc od przekroczenia murów klasztornych przez kandydatów do naszego zgromadzenia przeżywaliśmy ważną dla nas wszystkich uroczystość, liturgiczne przyjęcie do postulatu Księży Sercanów. Uroczystości przewodniczył wikariusz prowincjalny, ks. Dariusz Salamon SCJ.  Kandydatami, którzy ofiarowali się Najświętszemu Sercu Jezusa są:

Władysław Czujko (Białoruś), Wojciech Marek (Borowa), Wojciech Olszewski (Laskowa), Paweł Orłowski (Ostrowiec Świętokrzyski) oraz Piotr Woś (Lublin).

Bezpośrednim przygotowaniem do uroczystości było dwudniowe skupienie, które poprowadził ks. Adam Raczkowski z Lublina.

Czytaj więcej: Nowi Postulanci…

W drodze do Matki Bożej…

Niemal już tradycją stały się coroczne pielgrzymi do sanktuarium Matki Bożej Kembelskiej w Wąwolnicy. Dla odchodzącego rocznika postulantów jest to zawsze okazja dla dziękczynienia za miniony rok formacji. Natomiast dla przybyłych przed kilku dniami kandydatów do postulatu, prośba o dobry czas rozpoznania i umocnienia swojego powołania na drodze do kapłaństwa.

W tym roku, być może zapoczątkowaliśmy nową tradycję…:) Wyruszyliśmy bowiem do Wąwolnicy pieszo. Po przeżytej Mszy św. w parafii św. Jadwigi w Lublinie oraz przy pięknej pogodzie przemierzyliśmy odcinek 30 km. Był to dla nas wspaniały czas modlitwy, refleksji oraz wzajemnego poznania się.

Czytaj więcej: W drodze do Matki Bożej…